Followers

About Me

My photo
aku mencari damai dlm hiruk pikuk peribadi, mencari diri dlm hati yg kian mati, dlm resah & ketidakwarasan begini, aku tidak ingin mereka mahupun kamu. aku cuma mahu DIA, memimpinku dlm perjalanan waktu yg kian buntu.

Monday, December 27, 2010

" LITTLE FINGERS contest 3 "

al salam alaykum

" LITTLE FINGERS contest 3 " 




 satu:

 cuba teka, mana satu saya?

saya yg kat tengah, pakai tudung coklat...

umur masa ni 6 tahun...

kenangan di Taski At-Taqwa, Alor Akar, Kuantan


dua:

cerita sedih...

masa tuh darjah 1... belajar pendidikan seni...

cikgu suruh bawak daun kelapa...

sebagai anak murud yg baik, aku cuba usahakan la jugak...

dh bitau mak awal2 dh... kebetulan pendidikan seni hari jumaat...

bas sekolah utk sesi petang dtg awal...

mak aku takde...

mana mak aku pegi ni?

tak sedap hati, aku pun amik pisau, pi carik daun kelapa...

aku ajak kawan baik aku masa kecik, si Rudi temankan aku...

dia pegang pisau, aku pegang pelepah kelapa...

tenaga budak kecik, apa la sangat, aku geram tak dapat nak cabut daun kelapa dr pelepah...

Rudi pun cuba la menakik pelepah kelapa tu...

terkena jari telunjuk aku sebelah kanan...

uwwwaaaa!

kesan pisau tuh lekat kena tulang aku yg putih tuh...

mmg nmpk jelas tulang aku pun luka!

mak aku balik, terkejut la tgk jari aku tuh...

dh kena bebel...

sob sob sob...

rupa-rupanya, mak aku p carik daun kelapa utk aku...

tu laa, tak sabar!

jari pun dh luka... 

dapat pakej lengkap lagi kena marah sbb main pisau...

sampai skrg lekat parut...

pisau tuh pun selamat lg ada kat dapur mak aku...

ngeri bila tgk pisau tu...

sedih kan?

hihihihhi


tiga:

nama manja aku dr aku umur sehari sampai la sekarang ialah Kay...

dan aku tak pasti plak mana mak dan ayah aku dapat...

mungkin masa tuh susah sangat nak sebut nama Khairini, so diorg panggil aku Kay...

sekampung mmg kenal Kay... tak kenal Khairini...

tp bila aku dapat adik, mak ayah aku panggil aku Kaklong laa...

nama Kay tuh kedengaran bila nak kena marah ataupun mak aku tersasul abis sebut semua nama anak-anak dia...

 

 

korang nak join, klik banner


tamat: 04/01/2011


1 comment:

eB ezrin said...

sakitnyer dgr... ngeri la...

gd luck yer >_<