Followers

About Me

My photo
aku mencari damai dlm hiruk pikuk peribadi, mencari diri dlm hati yg kian mati, dlm resah & ketidakwarasan begini, aku tidak ingin mereka mahupun kamu. aku cuma mahu DIA, memimpinku dlm perjalanan waktu yg kian buntu.

Wednesday, February 23, 2011

CAPTURE THE MOMENT CONTEST

al salam alaykum


CAPTURE THE MOMENT CONTEST


gambarnya:



 ni semasa kami daki Bukit Tabur minggu lepas, bersama kawan-kawan yg happening!

paduan warna yg sangat menarik!

menjadikannya momen yg terindah!

terima kasih Nurul, utk gambar yg cantik ni!


aku nak tag:

Shera Haifa

Wan Maziati

Sinar Raudah


nak join, klik banner! 

tamat: 25/02/2011

Tuesday, February 22, 2011

my REMPEYEK give away

al salam alaykum 

my REMPEYEK give away

 

aku nak tag:


Shera Haifa

Wan Maziati

Cute Mum

nak join, klik banner! 

tamat: 01/03/2011

Birthday GA

al salam alaykum

Birthday GA 

 

nak join, klik banner!

tamat: 28/02/2011

Lucky Giveaway by Niniezane

al salam alaykum 

Lucky Giveaway by Niniezane



 aku nak tag:

Shera Haifa
Wan Maziati
Sinar Raudah
Mika
Dee
 
nak join, klik banner! 

tamat: 28/02/2011

INSPIRE DESIGN'S 1st GIVEAWAY

al salam alaykum 

INSPIRE DESIGN'S 1st GIVEAWAY

 
aku nak tag:


Shera Haifa
Ezan Idma
Sinar Raudah

nak join, klik banner! 
tamat: 03/03/2011

"Give Away dari Magrib!"

al salam alaykum 

"Give Away dari Magrib!"

 
aku nak tag:


SheraHaifa
nak join, klik banner! 
tamat: 28/02/2011

1ST GIVEAWAY - FANTASY PINKY BUTTERFLY (FEB)

nak join, klik banner! 

tamat: 28/02/2011

LoveForever Contest

al salam alaykum 

LoveForever Contest 

 gambarnya:

 nama sahabat saya ni Erna binti Zakaria

sahabat sy semasa belajar di USMKKj dulu...

walopun berlainan course, tp kami rapat...

geng silat sama-sama...

geng makan sama-sama...

dan, tak disangka-sangka, pernah jadi rakan sekerja selama 3 bulan...

selama 3 bulan bekerja bersama, duduk di rumah yg sama, mcm2 perkara dialami bersama...

tak disangka, kerja 3 bulan di syarikat tuttttt pada tahun 2008 tuh, membuatkan hidup kami huru-hara...

kami yg tak pernah sakit, jadi sakit...

tak pernah tension, jadi tension...

dan buat perkara gila!

gila?

yer, kami pergi main funfair kat Rawang, balik 12 tengah malam...

tau je laa, funfair ni bukannya tempat selamat...

kami naik macam roller coaster, tp bkn roller coaster...

gila aaah!

rasa nak tercabut jantung...

kalu terpelanting jatuh tu, tatau laa apa jadi...

 tu la kenangan aku dan dia bersama...

dan sbb dh tak tahan dengan karenah kampeni tuh, kami cari kerja sama-sama...

dan, berhenti kerja pun sama-sama...

tak pernah la dibuat dek org...

cumanya, aku ke kampeni lain, dia ke tempat lain...

sampai skrg kami berhubung lg...

ahamdulillah!


utk Erna, aku doakan semua yg baik2 utk ko...


bila segalanya kerana yg Maha Esa, semuanya indah belaka...




aku nak tag:


Simple Mama
Shera Haifa
Mika

nak join, klik banner! 

tamat: 08/03/2011

1st Give-Away By Deekuntum

al salam alaykum 

1st Give-Away By Deekuntum 

 aku nak tag:

Cute Mum

Simple Mama

nak join, klik banner! 

tamat: 28/02/2011

Friday, February 18, 2011

Contest " Comelnye Berbaju Kurung"

al salam alaykum


Contest " Comelnye Berbaju Kurung"

 gambarnya:

 gambar kenangan aku dengan Erna...

 

 

siapa bilang gadis melayu tak menawan,

tak menarik hati, tiada memikat...

cantik tau gadis melayu berbaju kurung...

warisan sepanjang zaman...


aku nak tag:


Wan Maziati

Shera haifa

Simple Mama

Deqlis

Sinar raudah


nak join, klik banner! 

tamat: 20/02/2011

CONTEST GURAUAN TERLAMPAU BY HANYS

al salam alaykum

CONTEST GURAUAN TERLAMPAU BY HANYS


bergurau, biasalah budak-budak...
kadang-kadang mengeratkan silaturrahim,
kadang2 jadi pemutus persahabatan...
begitu juga aku...

masih segar dalam ingatan aku...
masa tuh aku darjah 4, tahun 1991
dalam kelas, ada cikgu...
tp masing-masing buat kerja sendiri...

spt biasa, kami borak-borak...
dan bermulalah usik mengusik...
topiknya, nama gelaran sesama sendiri...

macam-macam nama yg timbul...
kami ketawa sekuat hati...
gelak tak ingat dunia...
tp cikgu cakap tak apa...

topik berubah...
bersambung sambung...
dan gelak-gelak
gelak lagi
dan lagi...

kemudian bermula adegan kejar mengejar
aku kejar ko, ko kejar aku...
gelak-gelak lagi...
bertepuk tampar...
bertumbuk tp mesra...

macam ada yg terselisih hati...
mungkin tamparan menyakitkan badan
lalu terkena jugak pada hati...

serang menyerang bermula...
tidak disangka-sangka
tercetuslah adegan pergaduhan...
tak semena-mena!

ko tarik tudung aku...
aku tarik tudung ko...
bertikam lidah, menegakkan benang yg basah...

suasana tak terkawal...
cikgu pun hilang arah...
Cikgu Teh, yg mengajar kat kelas sebelah...
terdengan riuh rendah...

lantas, dipanggilnya kami berdua...
utk meleraikan sengketa...
tangan bermaafan tidak seiring kata...
tidak bertego sapa...
setahun lamanya...
dasar keras kepala...

alhamdulillah, kami berbaik semula
bila masuk darjah 5...
dan menjadi lawak jenaka...
apabila berjumpa semua...

itulah kenangan aku...
tentang gurauan yg terlampau...
hingga tercetus sengketa...

itulah pesan org tua-tua...
bergurau biar berpada-pada...

ni gambar kelas tahun 6R, SK Galing, Kuantan...
semua yg ada dlm kelas nih, turut ada dalam kelas 4R...

aku nak tag:
Wan Maziati
Shera Haifa
Cute Mum
Deqlis

nak join, klik banner!

Mak Dara 1st Giveaway (GA)

al salam alaykum 

Mak Dara 1st Giveaway (GA) 

tajuk drama:  Bila Gila Cinta

aku nak tag;

Cute Mum

Simple Mama

Shera Haifa

nak join, klik banner! 

tamat: 03/03/2011

Teka Biskut Dalam Balang Daa....

al salam alaykum 

Teka Biskut Dalam Balang Daa....

 jawapan: 15 bungkus

nak join, klik banner! 

tamat: 28/02/2011

SAYA NAK HADIAH DARI MOMMY

al salam alaykum 

SAYA NAK HADIAH DARI MOMMY
 


aku nak tag:


Cute Mum
Simple Mama
Shera Haifa

nak join, klik banner! 
tamat: 28/02/2011

Contest Tiket Wayang dari Blogger Shakiddo

al salam alaykum 

Contest Tiket Wayang dari Blogger Shakiddo


 jawapan: RM 130.00 sebulan


jawapan pemutus seri: RM 50.00 utk 30kg
 
nak join, klik banner! 

tamat: 28/02/2011

GIVEAWAY BERSATU by Mimie & DC

al salam alaykum 

GIVEAWAY BERSATU by Mimie & DC

 
nak join, klik banner! 
tamat: 28/02/2011

CONTEST TEKA LIRIK LAGU

al salam alaykum 

CONTEST TEKA LIRIK LAGU


tajuk lagu: Cuba
Penyanyi: Faizal Tahir


aku nak tag:


Deqlis
Simple Mama
Shera Haifa




nak join, klik banner! 

tamat: 28/02/2011

Jemari Asmara 2nd GiveAway!!


nak join, klik banner! 

CONTEST CANDID TERBAIK

al salam alaykum 

CONTEST CANDID TERBAIK

 gambarnya:

  gambar diambil di Bukit Broga...

aku nak bergambar kat atas batu, Nurul pun nak jugak...

tp takut nak panjat...

Huzz la yg tukang mengcandid ni...

 

aku nak tag:


Cute Mum

Shera Haifa

Simple Mama

 

nak join, klik banner! 

tamat: 20/02/2011

contest 'aku & buaian'

al salam alaykum

contest 'aku & buaian'


takde sangat gambar dengan buai...
ada pun yg ni je laa...
tempat yg serupa kita bergambar!
Bukit Broga...


nak join, klik banner!
tamat: 06/03/2011

GA Just For Fun 2

al salam alaykum

GA Just For Fun 2 

 

All this for one lucky follower...




nak join, klik sini!


CABUTAN BERTUAH SEMPENA PEMBUKAAN BLOG

nak join, klik banner! 

Thursday, February 17, 2011

Hsue Craft 2011 Giveaway

al salam alaykum 

Hsue Craft 2011 Giveaway

hadiahnya menarik!



 
nak join, klik sini!


1st GiVeAwaY!!

al salam alaykum

1st GiVeAwaY!!

 hadiahnya:

utk shoppers:


utk visitors:

nak join klik sini!

segmen 1: SENYUM XNAMPAK GIGI

al salam alaykum

segmen 1: SENYUM XNAMPAK GIGI




kompem la tak nampak gigi!
tp nmpk kan tersenyum?
dari pandangan mata...

aku nak tag:

Wan Maziati
Simple Mama
Shera Haifa
Hezesuze
Deqlis

 

nak join, klik banner!

tamat: 27/02/2011

DHIYA KHAIRINA 3RD BESDAY GA

al salam alaykum


DHIYA KHAIRINA 3RD BESDAY GA


nama kita lebih kurang laa...
nama ciklong ialah Khairini...

gambar bawah ni gambar Ciklong dengan anak saudara Ciklong, Ammar Darwisy...


no mykid Dhiya: 6395

 (susah nak teka nih, amik dr langit je no ni)


selamat hari lahir utk Dhiya Khairina, nak masuk 3 tahun dh yek!

moga jadi penyejuk di mata, penawar di hati ayahbonda!

menjadi anak solehah, dan seorang muslimah yg mukminah, 

yg berjuang di jalan Allah...

aaminn..


nak join, klik banner! 

tamat: 18/02/2011

Giveaway - Saya Mau Hadiah itu

nak join, klik banner! 
tamat: 28/02/2011

Ian's 5th Birthday Giveaway

al salam alaykum 

Ian's 5th Birthday Giveaway 

 Selamat hari lahir buat Ian...

4 tahun yek?

5 tahun laa....

moga menjadi permata kesayangan ayahbonda...

penyejuk di mata, penawar di hati...

yg bijak dan soleh...

di dunia dan di akhirat...


nak join, klik banner! 

tamat: 17/02/2011

Contest "Owh, So Wonderful!" by Sophie Al-Yahya

al salam alaykum

Contest "Owh, So Wonderful!" by Sophie Al-Yahya

gambarnya:
 

kenangan semasa di Sabah, Ekspedisi Gunung Kinabalu
 


sebelum mendaki Gunung Kinabalu, kami berisland hoping dulu...
first time nak bersnorkerling
pulau pilihan kami, Pulau Mamutik, Manukan dan Sapi...

kebanyakan daripada kami mmg tak pernah berjumpa...
walopun ketika membuat latihan pendakian...
kami hanya berjumpa seorang dua...
ada tuh yg mmg tak pernah jumpa langsung...
semua dengan dunia sendiri...
berkenalan hanya di LCCT...
di Sabah la tempat kami berkenal-kenalan...
alhamdulillah, sampai skrg kami masih lg bersama...
mcm2 aktiviti, ke Mulu, ke Jelawang, ke Berkelah...
daki bukit sama-sama...

dan, aktiviti kami seterusnya, insyaAllah berwater rafting hujung bulan ini...


tak pernah kenal rupa, hanya bersua sekali cuma...
di bawah bayu kami berjumpa
demi Kinabalu misi tercipta
mengecap keriangan bersama...

terima kasih sahabat Geng Gunung!


aku nak tag:
HezeSuze
Simple Mama
Shera Haifa

nak join, klik banner!

tamat: 20/02/2011