Followers

About Me

My photo
aku mencari damai dlm hiruk pikuk peribadi, mencari diri dlm hati yg kian mati, dlm resah & ketidakwarasan begini, aku tidak ingin mereka mahupun kamu. aku cuma mahu DIA, memimpinku dlm perjalanan waktu yg kian buntu.

Tuesday, February 8, 2011

Makbed 1st GA : Aku Suka Makan

al salam alaykum

Makbed 1st GA :  Aku Suka Makan


aku suka makan...
makan macam2...

tp, aku suka sangat puding roti...
rasa yg lemak-lemak manis...
kenyang pun kenyang...
yg paling aku suka, puding roti kat MS Garden, Kuantan...
tp dh lama la tak makan...
takkan la nak masuk MS Garden semata-mata nak makan puding roti ye tak?
boleh buat sendiri apa...

yg paling latest (latest tak latest mana laa, tahun lepas)
aku buat Puding Roti Butterscotch...

tp versi hangit!


tp resepi yg mak aku bg, lagi aku suka...

Puding Roti Gula Hangus

bahan-bahannya:

5 biji telur
setengah tin susu cair
setengah buku roti
setengah cawan gula (utk gula hangus)
3 sudu besar gula
kismis utk hiasan

cara yg aku buat:

carik2kan roti, masukkan dlm blender... masukkan telur, susu cair dan gula 3 sudu besar... blend sampai hancur...

pastu panaskan gula utk jadikan dia gula hangus... pas gula cair, campurkan bahan yg kita blend td...
kacau rata... tabur kismis

pastu... kukus sampai masak... dh masak, hidangkan mengikut suka....

rupa dia cenggini


versi kukus... makan puding ngn air gula...

tp kadang2 jadi cenggini

 versi bakar...

gambar aku ngn puding tak ada...


aku nak tag:

Sinar Raudah

nak join, klik banner!
tamat: 14/02/2011